Pirate Party Ad

söndag 19 augusti 2007

Ett första blogginlägg


Hej och välkommen till min blogg!
Denna blogg är nu i sin början riktad till mina nära och kära, som undrar hur jag har det och till viss del en liten resedagbok till mig själv så att jag som gammal och skröplig kan titta tillbaka och reflektera över mitt liv.

Att blogga har länge varit en liten idé jag har haft som aldrig riktigt blivit realitet. Själva essensen med en blogg är att upphöja sig själv och sina tankar i skyarna och från dessa skyar sedan lite dominant titta ner över alla andra och rapportera. Det border ju inte vara så svårt. :-) Jag tror mig ha många tankar och händelser att rapportera.

Jag tänkte börja mjukt. Istället för att vågat kasta mig in i blogvärlden med tankar och grubblerier så har jag nu registrerat denna blogg i samband med att jag åker till USA för ett utlandsår. Universitetet är University of North Carolina at Chapel Hill och det ligger i staten North Carolina. Jag kommer att plugga här i två terminer, HT2007 och VT2008.

Planer på att komma hem? Nah, inga direkta planer på hur ledigheterna kommer att se ut alls faktiskt. Det har varit en del spekulativa planer på att vänner kan komma över. Kristina, mor min, har sagt att hon mer än gärna vill hälsa på. Ni är alla varmt välkomna! Under julledigheterna så stängs boendet på campus. Man kan be om lov att få stanna, men kanske reser jag runt lite. Om någon är intresserad av att hänga på så är det bara att säga till!

Justja, mitt boendet lämpar sig ypperligt för att ha folk på besök, men mer om det senare...

Med mig från Lunds Universitet så har jag också min vapendragare Hans Eriksson , som även han har en blogg. Hans är en juridikstuderande 24-åring, ursprungligen från Jönköping, sjukt musikintresserad (äter album till frukost), glasögonorm och hade ett sabbatsår efter gymnasiet där han bodde och studerade på high school i Chicago under 8(?) månader. Hans kommer att vara här under två terminer precis som jag och ser denna tid som ett kul sabbatsår från juridiken som han snart är klar med. Hans kommer mestadels att läsa political science (statsvetenskap) då han är intresserad av detta. Justja, han gillar att träna roliga saker och gå på konserter.

Trevlig läsning!

Kram!

Jens

4 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Jens,

Fan vad kul att se att du skaffat dig en snygg blogg! Jag ämnar följa den slaviskt och väntar därmed redan på ditt nästa inlägg.. :)

Hans verkar ju vara en rolig tjomme! Ta väl vara på din tid i USA och se till att skaffa många nya bekantskaper och ha riktigt roligt, så ses vi i maj igen.. Då skall du få smaka på Per-Johans falukorv när du kommer hem, haha! ;)

Kramar

Jens sa...

Per-Johans folukorv är både bastant och god! Tack för senast! :-)

Hans sa...

Från en svensk i north carolina till en annan, var nu dktig och uppdatera din blog ofta!

-en rolig tjomme

Fillefillur sa...

Hej! Vad kul med blogg Jens! Kommer precis som min kusin Per-Jonas Franck läsa bloggen in i minsta detalj. Synd att vi inte hann säga adjö innan du åkte men jag hoppas att du kommer få ett underbart år i Amerikatt! Simma lugn...