Pirate Party Ad

måndag 20 augusti 2007

Boendet

Jag bor alltså med två andra karlar; John och Andrew. Andrew hade flyttat in de flesta av sina saker redan innan jag anlände. Då han tydligen bor i närheten så bodde han hemma så länge som möjligt, men anlände för några timmar sedan och har visat det minsta intresse man kan tänka sig för mig - mycket mystiskt - John känner han redan. Vad jag har hört så ska han också läsa på Business School. Jag får helt enkelt skriva lite om honom när jag vet lite mer.

På campus finns det en massa olika studentboenden och mitt heter Ram Village och ligger absolut sydöstra delen av campus:et, lite typiskt då jag förmodligen pluggar i de norra delarna, men jag har ingenting emot att promenera lite eller ta bussen (det går ett par bussar ständigt runt, runt, runt på campus).

Ram Village är egentligen fem byggnader, med ett par expeditioner som drivs av studenter som får en slant för detta. Utöver detta så finns det också människor som kan hjälpa till med folks datorer (ett IT-utskott!!!), ett biljardbord, en fett stor tvättstuga, ett par godisautomater, små studierum här och var och någon gemensamt TV-lounge någonstans.

Vår lägenhet är en en fyra med kök och två badrum. Allt är überfräscht, då hela området är byggt förra året. Jag, Andrew och John har alla varsitt rum, inrett med en hög säng (som jag kan bygga om så att jag måste klättra upp på den), en garderob, gratis internet ur väggen, ett skrivbord med en massa lådor, taklampa, och en jättestor burå för kläder. John och Andrews rum ligger på andra sidan vardagsrummet från mitt. Det roliga är att John förklarade för mig sakligt i bilen när han hämtade mig att den toaletten som ligger vid mig är "min" - det var bara att tacka och bocka! Jag planerar att höja upp min säng, köpa någon sån där riskudde under sängen för en gitarrhörna, samt investera i några posters till väggarna (vet var en posteraffär ligger nämligen).

Köket är jättefint också nytt såklart. John och Andrew hade köpt det mesta innan jag kom, även om jag tycker att en del prylar är lite lustiga; plastbestick i tusental som inte går att diska rent från fett. John och Andrew hade redan innan jag kom bestämt att vi skulle ha vår egen mat, tack och lov :-P, men vad jag inte förstår är dock varför vi inte ens kan dela på salt och peppar?! Det märks att pojkarna inte är vana vid att ha ett eget hushåll alls, och ibland är det lite knepigt för mig att sakligt säga till om en del saker.

Häromdagen köpte vi en fin matta till vardagsrummet, som också har en TV som Andrew tagit hit. Vi behöver lite posters där också...mitt mål är att jag gärna vill ha någonting annat än sportposters... :-)

Så! Hur campus:et är, vad jag gjorde när vi festade igår och hur kvällens "fall fest" i norra campus:et är skriver jag om imorgon!

Inga kommentarer: