Pirate Party Ad

tisdag 11 september 2007

Helgfester och snörvel

Ojojoj, ännu en helg har passerat och det är under helgerna saker och ting händer, tro mig. Ibland känns det nästan som semester under veckodagarna - tid att vila upp sig.

När jag fick reda på att jag kommit in på Chapel Hill i våras fick jag också reda på att min kusins (Peders) kompis Joakim var förlovad med en tjej, Fleming, som läste här. Tyvärr är alla bilder av henne lite för suddiga för publikation. Denna tuffing till väldigt liberal amerikansk kvinna skrev till mig den 3:e september på Facebook:

I dont know if sketchy* translates to swedish but you need to quit being it. We'll be out on Tuesday night, Thursday, Friday, and Saturday nights (and probably Sunday as well). Come out with us (I have five hot single roomies and I feel the need to introduce them to a decent single Swedish man which I assume you are). Hope all is going well!

Fleming
* Sketchy: ungefär "knepig" eller "ignorant", typ - jag hade varit lite dålig på att höra av mig.

Finns det någon som hade tackat nej till detta erbjudande? Icke. :) Då veckan var begränsad av studier siktade jag på helgpartajen.

Flemings partaj.

Den officiella inbjudan till fredagsfesten kom såklart över Facebook då allt här numera är Facebookiserat. Inbjudna till antalet var 400(!), men tjejerna räknade med att bara 200 skulle komma. Då deras egensålda bål tog slut efter halva festen undrar jag om det inte var fler. I all denna villervalla rusade Fleming runt med mig och introducerade mig till minst 10-15 vackra damer - mycket trevligt men inoptimalt då jag och namn aldrig riktigt går ihop. Hans och Anne Mette dök upp senare på kvällen.

Som tur var var det ju fest i lördags också och tid att repetera lite namn. Det var ytterliggare en privatfest hos en viss Brett(?) med kanske 50 pers. och gratis öl. Efter någon timme kom polisen och stängde ner festen (det händer tydligen ofta) så det blev utgång till någon bar där alla europeiska utbytesstudenter plus Adrienne och hennes vän råkade vara.

Nu kommer utbytesstudentens första budord, håll i er:
1. Du skall hålla hårt i de vänner som har många vänner. Stöt dig inte med dessa spindlar i det sociala nätet.

Adrienne & Merle, Dan the Man och numera Fleming är exempel på detta.

Jag har ju flera gånger nämnt att man har fantastiska privilegier som student här. Bland annat finns det en utomhuspool (som visserligen stänger om någon vecka). På bakissöndagen så bjöd Viveka med mig att hänga vid poolen. Mycket trevligt. Viveka, biokemistuderande från Lund, är en av de två andra svenskarna utöver Hans här.

Som alltid så kostar det att ligga på topp. Av denna anledning så resulterade denna mycket lyckade helg i en sen läxkväll och en ordentlig förkylning som jag idag släpar runt på. Jag lär hålla mig inne till middag med Hans, då ryktena säger att det är 35 grader Celsius ute...

Inga kommentarer: