Pirate Party Ad

fredag 7 mars 2008

Uppdatering: ...och så var de bara en...

Den 31:a januari så skrev jag om min nya spännande lägenhetspolare Charlston. En mycket spännande person som fyllde mitt tidigare tysta liv i Ram Village med marijuana dofter, hiphop-musik/vibrerande väggar dygnet runt, ett tjugotal "vänner" och ständigt påslagna apparater och lampor. Helt enkelt en karl som man i så lite kallar 'mysig'.

Trött på strul med folk jag bor i ignorerade jag det mesta och på något magiskt sätt så lyssnade Charston på mig de gånger jag bad honom sänka basen på subwoofern eller stänga sin dörr. Rökningen lät jag fortgå.

Men jag var nog den enda som ignorerade hans små hyss. Att Ram Village är ett hus konstruerat av gipsväggar och ljudvänliga ventilationstrummor är ett faktum och detta skapade bålgetingar både över, under och framförallt bredvid vår lägenhet.

När bålgetingar blir arga så springer de till drottningen, och drottning på min våning är min RA (Resident Advisor, sv: Korridorvakt, typ). Fram och tillbaka fick hon springa och knacka på på vår lägenhet för att klaga på att Charlstons volym var överhög. Men vissa människor lär sig aldrig.

Det var ju inget tvivel om att en handduk under vår ytterdörr tillsammans med en vädrande RA-sniff en vecka in i februari tillslut avslöjade rökning i lägenheten. Besök av RA hjälpte inte. Ej heller det besök av en polis (som jag mötte ensam i vår lägenhet när jag kom hem en dag), som sökte igenom hans rum. I själva verket bestämde sig Charlston för att ha fest och röka järnet redan första kvällen efter polisbesöket.

En vecka senare får jag besök av vår 'community director', dvs. husförman/värd. Det visar sig att det tredje rummet i lägenheten, som låsts av vår RA några dagar tidigare, har brutits upp. Listen är paj. När? Av vem? Möjligt under en fest. Jag berättar hur jag känner med situationen och att jag inte vill/orkar stöta mig med folk jag bor med.

Hiphop. Hiphop. Rök. Vårt vardagsrum flyttar in på Charlstons rum, mina toarullar börjar användas på hans toalett, killen knatar in i mitt rum när jag inte är där...

För två veckor sedan får Charston ett brev där det står att han blir utkickad från lägenheten. Efter att ha ignorerat två möten med vår 'community director' så har hon fått nog med honom. Givetvis skiter killen i att packa sina saker och blir klockan 12 dagen efter utkastad och får låset till sitt rum utbytt. Det elektroniska låset till vår lägenhet blockerar hans nyckel och jag uppmanas att ringa 'Public Safety' (skolpolisen) om grabben dyker upp.

Nu är det ju inte så att han var ond eller taskig mot mig, nej i själva verket ville han ta mig på både basketmatchet och NHL-matcher. Men i stora drag måste han antingen vara extremt blåst eller i annat fall otroligt lite respektfull. Det sägs att han blev utkastad från campus för två år sedan och avstängd från (amerikanska) fotbollslaget efter att ha ertappats röka gräs, och när jag nu ser tillbaka på det förvånar det mig inte alls.

Hursom, efter att ha ignorerat ett tredje möte med vår värd, då han skulle få tillgång till sina saker, så kom i morse flyttgubbar och tömde vår/min lägenhet på hans prylar. Hämtar han inte ut dessa inom 30 dagar så slängs/säljs de. Sägs det.

Charlston, Charston...vad tänker du med? Har du problem med auktoriteter? Är du rik och bortskämd och klarar dig utan allt i ditt rum? Säg mig, behöver du inte dina kläder?

Jag trivs i min nya (nudist)lägenhet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Heh, bisarr och kul historia, så här på säkert avstånd. Lagom kul när man själv är mitt i smeten och inte vill stöta sig. Men helt klart något som ska taggas med 'intressant upplevelse' oavsett. :-)