Pirate Party Ad

lördag 8 mars 2008

'Spring break'-notis

Som ni ser så har antalet blogginlägg skjutit i höjden de senaste två dygnen - nu 8 inlägg! Var inte förvånade. I fredags, eller egentligen torsdags, började mitt vårlov, 'Spring Break' och jag njuter av att inte har någonting planerat utöver lite läxor, komma igång med mina större termins-skolprojekt, leka lite hobbyprojekt, spela gitarr och ta lite promenader titt som tätt.

Möjligheten att fara till Mexico och Florida fanns, men jag kände att jag ville ha lite självtid och samtidigt komma ifatt/ligga före i skolarbetet inför att missa en vecka av lektioner när min kusin Peder kommer över mellan den 18:e och 26:e Mars. Ett besök som jag verkligen ser fram emot!

Vardagsrummet.

Min lägenhet är lugn och tom och kalsong-Jens rör sig obehindrat i sin nya lya. Igår bullade han till smattrande regn upp med täcke i vardagsrumssoffan och drack te, varm choklad, lyssnade på P1 sommarpratare och fin musik. Ikväll spelar UNC sin sista basketbollmatch och de få utbytesstudenter (bland annat spanska Patricia och svenska Hans) som är här tänkte äta vietnamesiskt och röra sig till någon bar. Jag också, såklart.

Lägenhetsköket.

Jens rum.

Jens försöker också att få sin nyinvesterade webbkamera att fungera och försöker glömma en förfärlig ~entimmespresentation han höll i torsdags. Det var tur att hans slides iallafall var snygga och välpolerade. På något lustigt sätt så påminner presentationen om en historia från Mickys (pappas) tid i USA.

Nu blir det frukost! Kramar /J

Inga kommentarer: