Pirate Party Ad

söndag 28 oktober 2007

Pinglor, resa och handboll

Hej!
Nu börjar folk att undra vad Jens egetligen håller på med och ja - han har varit dålig på att hålla den tidigare någorlunda ständigt strömmande informationen på flyt. För att vara klok och följa ordspråket "det finns inga bortförklaringar, bara anledningar" så kommer jag att istället för att spendera en hel paragraf åt mumbojumbo låta bloggen ge er mina anledningar (många!

Först och främst så måste jag säga till er som har försökt att få tag i mig de senaste tre dagarna så har jag haft lite datorstrul. En felande uppdatering till den senaste versionen av Ubuntu Linux resulterade i att jag fick säkerhetskopiera hela burken, ominstallera Ubunutu (som min vän Elin säger), kopiera allt tillbaka och sedan se till att saker och ting funkar. Omständigt och tidskrävande! ...men ack så läckert senaste Ubuntu är!

...men i vilken ända ska vi egentligen börja...?

...vad sägs om att stilla ryktena? Den dam som jag mycket kort benämnde som Julie i ett tidigare blogginlägg visade sig bli lite mer än en vän och är numera en flirt som jag har spenderat mycket tid med. Julie läser sitt sista år i Communication Studies, är ursprungligen från Asheville i bergen och är fylld av galna upptåg samt känner halva Chapel Hill. Att hon dessutom bor med fem helgalna tjejer (och två mycket lustiga, kanske homosexuella, halvt inneboende killar) i ett delat hus som de kallar Yellowhouse har gjort att jag hängt mycket där istället för mitt eget tradiga boende - men också att jag inte haft särskilt mycket ensamtid och studietid den senaste tiden.

Nåja, nog talat om Julie. Hon kommer att följa med i bloggen oavsett - och vad är bättre än att lära känna en karaktär än via dess åstadkomster?!

Jens iförd mycket hippa Homer Simpsson-boxershorts. Till höger har ni en stolt Julie i sina moon boots.

Helgen efter att jag hade träffat Julie så var det återigen fest i Yellowhouse - men denna gång för att fira Josh som bor halvtid inne i deras hus. Då Josh i allmänhet promenerar runt i boxershorts så var temat givet - boxershortspartaj! I brist på ett par ordentligt amerikanska boxershortsmed häng så var Julie vänlig att köra mig till shoppingcentret där jag fann ett par mycket lämpliga orange:a Homer Simpsson-kallingar. En mycket galen och avklädd (heh) fest som avslutades med en öl på en lokal pub av mig och Julie (se bild).

När ni ändå inspekterar bilden så vill jag återkomma till ett tidigare diskuterat ämne. När Julie promenerade runt på Franklin street i boxershorts så var det ingen som kommenterade då damernas shorts ser ut så! Jag däremot fick dras med att antingen titta upp i himlen och fick vid ett tillfälle sakligt förklara för en grabb att han minsann tagit fel - jag bar vanliga shorts och inga boxershorts!

...och även om ni inte tror det så har jag studerat lite emellan alla dessa händelser! Jag hade ett möte med min professor Pizer veckan efter boxershortsen där vi diskuterade vad jag kunde göra för något projekt i matematisk modelleringskursen och dagen efter kastades jag in i en en veckas brottningsmatch med en hemtenta (som måhända startades på i sista momangen)!

Men under självaste hemtentaperioden (typiskt!) var årets första handbollskupp i storlek mini placerad. Tyvärr befann jag mig vid sidan av planen på grund av en dålig hals (inga anledningar givna!). En halv lördag gick åt till matcher och poängtavleknappande för att sedan fara ut till vår tränare John "Doc" Silva som bjöd på en underbar trädgård till läsk och massor av cateringmat bara för att hålla handbollsorganisationen rullande. Mycket lyckat!

När jag ändå är igång och talar om handbollen så har jag såklart(!) tagit på mig ansvaret att administrera handbollslagets hemsida. Den befintliga ser ut som om den är gjord i början av 90-talet, så jag just nu håller jag på att filar på en ny design som kommer att glänsa som guld i jämförelse med den gamla. Ett litet hobbyprojekt, helt enkelt.

Allt nog och emedan - mellan den 18-21:a oktober befann jag mig i Washington och denna vecka har jag både varit på circus och bio. Tyvärr ryms dessa inte i detta blogginlägg då jag både ska äta någon sorts middag och representera mig på en euro-rave-(tema)fest inom kort.

Skepp ohoj!

Jens

PS. Thanksgiving (21-26:e november) kommer att spenderas i New York med Julie och några av hennes roomisar. Kul! DS.

Inga kommentarer: