Pirate Party Ad

onsdag 9 april 2008

Vad händer i dagarna


Vår i Chapel Hill.

Just nu håller min termin på att sluta, och det är tungt må jag säga.

Jag har alltid haft en tendens att bli studietrött under våren och denna internationella vår är inget undantag. Att jag dessutom har haft grymt mycket i skolan (och hoppat av en av mina kurser) samt har en tung förkylningen som har anfallit mig med fullt artilleri har ju såklart inte hjälpt.

I helgen så spelade mitt handbollslag College Nationals uppe i New York men jag var tidig med att säga att jag inte hade tid. Det ligger väl också en del i att jag är lite trött på vår tränare. Trots detta så har jag börjat gå på träningarna igen. Handboll är roligt så länge det inte är så otroligt 'competetive'. Jag har nu investerat i ett bastant munskydd så att jag inte behöver återuppleva mina februarihändelser.

Tidigare idag så var jag och hade möte med en av mina professorer. Vi diskuterade mitt slutgiltiga projekt som jag har arbetat med stenhårt med ända sedan början av maj (och hela mitt vårlov!). Resultatet av mötet är att jag förmodligen måste skriva om hela programmet. Man ska man säga..."man lär så länge man lever"?! Nåja, jag har lärt mig mycket av förra datorprogrammet så det jag skriver nu ska förhoppningsvis gå lite snabbare.

Igår vann vi (europeerna) finalen i korpenfotboll. Jenkarna kan ju inte dömma och matchen var riktigt tuff och ful och det förvånade mig att ingen skadade sig.

...för tre minuter sedan började en middag anordnat av internationella sekretariatet för alla utbytesstudenter. De vill ha respons och idéer på vad som kan förbättras.

...imorgon spelar jag och Julie i mixlag innefotboll. Andra matchen. Förra matchen förlorade vi.

...igår var det som vanligt pizza och öl på pizzerian IP3s. Mycket trevligt.

I övrigt så håller värmen på att ta sig hit och det är skönt att slippa frysa. En dag som denna skulle mycket väl kunna bli en shortsdag.

Inga kommentarer: