Pirate Party Ad

onsdag 9 april 2008

Sommar- och höstplaner

Om jag inte minns helt fel så slutar min skola kring den 7:e maj och då blir det resa till och med den 2:a juli då jag flyger till Köpenhamn.

Förmodligen egentligen tidigare än så då jag inte har några tentor alls utan endast två stora projekt - något som jag ojar mig mycket över då det stressar på rejält.


Under min lediga tid i USA så har jag och Julie lite lösa planer och alla baseras på att vi ska bila till Colorado härifrån och hänga hos hennes tuffa hippiemoster. Julie tar examen den 11:e maj och sedan blir det några dagar i hennes hemstad Asheville, North Carolina, innan vi far. I Colorado räknar vi med många utflykter och förhoppningsvis lite vandring i bergen.

Vi kommer också såklart att bli tvungna att bila tillbaka, då Julie flyger till Argentina och jag till Köpenhamn båda från Raleigh-Durham flugplatsen i North Carolina.

Efter hemkomst den 2:e juli så har jag med 95% sannolikhet ett sommarjobb i Kungsbacka. Anställningen är ett programmeringsjobb och kan förmodligen göras på distans även om jag har planer på att bo hos min väninna Clara 10 minuter från Kungsbacka under några veckor (föräldrafritt - då får man ju slå till :-) ). Jag har planerat att jobba med det tills att skolan börjar.

Under min höst så är det examensarbete som väntas. Jag vet inte var men jag har skickat ut ett par förfrågningar. Jag kan även tänka mig att stanna på samma företag som sommarjobbet om de har någonting intressant att erbjuda, vilket kan vara fallet. Jag har tre kurser efter mig på civilingenjörsutbildningen därefter innan jag kan ta ut min examen.

Inga kommentarer: