Pirate Party Ad

tisdag 15 april 2008

Nervlöst i Chapel Hill

Igår bestämde jag mig för att plinga en alternativ tandläkare istället för att fortsätta gå till UNC Dental School, som har en bra service, men har begränsningar i vad de kan göra åt mig då jag inte är en permanent medlem i deras klinik. Dessutom är köerna för långa på UNC Dental School, och min försäkring har givit mig rätt att fixa tänderna var som helst.

Min nya tandläkare, en privattandläkare med efternamn Wagner, hade tid samma dag (alltså igår) och efter en kort visit där hade vi satt upp en plan på hur jag kommer att hinna fixa mina tänder så snabbt som möjligt (innan tidsfristen går ut från min försäkring).

Snabbt skickades jag vidare och tre timmar senare satt jag i en tandläkarstol och fick två rotfyllningar medan Julie, min förare, satt och studerade i väntrummet.

Nu har jag två hål på baksidan av vardera tand. Jag är lite spänd i käken och ska knapra smärtstillande i tre dagar. Mitt nästa möte hos herr Wagner kommer jag förmodligen få temporära tandkronor (så kallade "caps") och två veckor senare anländer de beställda permanenta tandkronornanär.

Mina rotkanaler kostade $1600(!!!), så nu gäller det att vara snabb och ordentlig med försäkringspapprena så att pengarna klirrar tillbaka in igen.

Inga kommentarer: