Pirate Party Ad

tisdag 4 december 2007

Thanksgiving

Hej!
För exakt två veckor sedan började vårt Thanksgiving lov, som varade under sju dagar, och Jens var medbjuden till upstate New York för att hälsa på Julies rumskamrat Kelsey. I brist på tid så säger ett litet snipp från ett mail till mor min en hel del:

Allt nog och emedan. New York, alltså norr om självaste staden ute i ingenstans var vackert och naturnära. Huset som Kelsey, Julie:s rumskompis, växt upp i är en gammal äppelfarm från 1800-talet men då far i huset är snickare är allt upprustat förutom de gamla takbjälkarna som såklart var kvar. De äger än den 250 hektar stora marken.

Mysigt hus, och ännu mysigare blev det under natten till fredagen då vi fick några centimeter snö. Snöglädjen höll sig dock bara en förmiddag för sedan var det dags för oss att traditionsenligt möta upp med Kelsey high school-vänner och spela amerikansk fotboll i snö/lera. Jag fick några rejäla tacklingar, gjorde en touch down, och lärde mig grunderna. En rolig sport, även om jag har lite svårt att förstå alla interna uttryck. :-)

Lite smått i amerikansk anda så sov jag på soffa ordentligt separerad från Julie, Kelsey och Sydney som sov på loftet och jag kände mig lite som ett bihang i början då speciellt föräldrarna visade obalanserat mer intresse för damerna än för mig. Det slätade ut sig lite eftersom.
Vänliga föräldrar och en rolig far i huset. Hund hade de men inga problem. Deras hus var också fyllt med olika handgjorda knep-och-knåp av Kelseys farbror. Jag tror att jag har löst fem stycken knep under veckan!

...och sen var det ju mycket mat, förstås - det är ju halva grejen med thanksgiving. Kalkon, stuffings, röror, räkor, chips, potatis, läsk...senare under Thanksgivingkvällen så bjud jag på en jongleringsshow för släkten och Kelseys farfar hade trollerishow. Det var uppskattat.


Tanken var att det skulle studeras under vår resa men icke sa Nicke. Istället gjorde vi så mycket annat och ända sedan jag kom hem så har jag haft raket i baken. De kommande två veckorna går jag (och resten av UNC!) in i ytterliggare en högre växel då jag ska presentera ett större projekt i övermorgon, ett på måndag. Däremellan har jag läxor och två hemtentor. När terminen slutar den 14:e tänker jag sova.

...med andra ord, mycket håll tillgodo med det goda bloggandet, men jag finns, lever och frodas!

Jens

Inga kommentarer: