Pirate Party Ad

tisdag 16 december 2008

Jordbävning

Inatt vaknade jag upp av att saker föll.

Med ett ryck vaknar jag upp. Mina jongleringskäglor som stod i bokhyllan föll i golvet och med dom en del andra dekorationer. Tillsammans med dom ett ljud i väggarna, något sorts eko, eller är det en smäll? Har något kört in i huset?

Klockan är ungefär 6:30 på morgonen i Lund och mina käglor kan omöjligen ha varit på väg att falla en hel natt. Jag är förbryllad - är det någon i rummet? Jag blir rädd och sätter mig upp. Eftersom att jag har vaknat med ett ryck är kroppen redan vidvaken. Ingen i rummet. Har grannarna fest? Jävlar vad de måste ha stampat i golvet för att få saker i min hylla att falla. Men fest...klockan 6:30 på morgonen? Jag går ett varv i lägenheten och kollar och kryper därefter tillbaka till sängs och tänker:
- Det kanske skulle kunna vara en jordbävning? Jag ler och leker med tanken och somnar visst om att jordbävningar, de händer såklart aldrig i Skandinavien!

Tänk vad fel man kan ha.

Tack och lov verkar ingen ha skadats i sånna här incidenter:



...men man blir ju lite skakis, hehe.

Inga kommentarer: