Pirate Party Ad

måndag 21 juli 2008

SJ:s tågproblem

Under min hemresa från Stockholm visade SJ sina svagheter. Dålig kundsupport och ingen 'kunden har alltid rätt' där inte!

DN.se skriver idag om SJ:s problem med Tradera-auktioner. Redan igår fick jag känna av deras strul: Jag hade vunnit en auktion på nätet, men kunde inte betala mina 600 kronor.

Jag kontaktade deras kundtjänst. Den första personen (webbservice) visste inte vad han skulle göra i datasystemet och skickade mig efter tio minuter vidare till kundtjänsten som han trodde skulle kunna hjälpa till. Efter 10 minuters köande i telefonen nådde jag äntligen kundtjänsten där en anställd som 1) först hävdade att det var jag som hade gjort fel på datorn, 2) insåg att så inte alls var fallet för att sedan 3) inse att de SJ hade sålt min plats till någon annan och att tåget var proppfullt. Med andra ord - jag var kastad av tåget.

Ja, är ju i sig inte så himla kul. Hade detta hänt inom flygbranchen hade man som kund direkt bli kompenserad genom att bli omplacerad på ett annat tåg gratis. Men så fungerar inte SJ - till råga på det hela får jag förslaget att placera mig på ett tåg som kommer fram klockan 02:50* på morgonen till Göteborg - OCH BETALA 600 KRONOR FÖR DEN BILJETTEN!

* Till skillnad mot 21:20.

Pinsamt, dålig service och snålt. I slutändan lyckades de få tag på en sista plats på mitt ursprungliga tåg och jag gick med på att betala mina 600 kronor. Då hade jag talat och väntat i totalt en timme. Men ingen kompensation fick man för det heller.

Inga kommentarer: